Collaboratieve lening nu ook voor zelfstandigen en kleine ondernemingen.

Brussel, 26 maart 2021

Het collaboratieve financieringsplatform mozzeno breidt haar aanbod uit door voortaan ook leningen voor zelfstandigen en kleine ondernemingen aan te bieden.

Nu de crisis het financiële welzijn van heel wat zelfstandigen en kleine ondernemingen heeft aangetast, wil mozzeno dat haar collaboratieve model ook professionals kan bijstaan.

Na bijna 3.000 collaboratieve persoonlijke leningen te hebben toegekend voor een totaal van € 25.000.000,00, lanceert mozzeno de collaboratieve lening voor professionals.

Deze investeringskredieten zijn mogelijk voor een bedrag van € 5.000,00 tot € 50.000,00 en zijn bedoeld voor zelfstandigen en kleine ondernemingen. Zij kunnen hiermee hun werkkapitaal aanvullen, een voertuig aankopen of materieel of diensten aanschaffen.

Frédéric Dujeux, medeoprichter van mozzeno:

‘Een kredietaanbod voor professionals is de volgende logische stap in onze ontwikkeling. Met mozzeno willen we de geldwereld collaboratief maken. Professionals hebben nu en in de toekomst aanzienlijke middelen nodig om hun activiteit te kunnen verderzetten of weer op gang te brengen.’

Investeringskredieten die van mozzeno’s sterkte en ervaring profiteren.

mozzeno heeft een aanvraagprocedure ontwikkeld die helemaal bij het leven van zelfstandigen en kleine ondernemingen past:

• Geen tijdverlies: een eenvoudige en doeltreffende procedure die 100% digitaal verloopt. Geen tijdrovende afspraken of verplaatsingen, deze lening kan volledig buiten de werkuren, in het weekend of ‘s avonds worden afgesloten.
  • Snel antwoord: dankzij het scoring-algoritme van mozzeno wordt er onmiddellijk besloten of de kredietnemer al dan niet geschikt is.
  • Geen stapel papierwerk: doordat er verbinding wordt gemaakt met externe databases, blijft het aantal vereiste bewijsstukken beperkt.

De nieuwe investeringskredieten hebben ook dezelfde succesvolle eigenschappen als de collaboratieve persoonlijke leningen van mozzeno:

• Dynamische rentevoet, gebaseerd op de objectieve risicoinschatting van het dossier
  • Beloning voor correcte terugbetaling
  • Lokale en concrete collaboratieve financiering door de community van investeerders van mozzeno

Aanvankelijk zullen deze nieuwe investeringskredieten enkel worden toegekend aan professionals die 3 jaar werkzaamheid kunnen aantonen. Dankzij die limiet kan mozzeno de dekking van de PROTECT-verzekering aanbieden voor investeringen die bestemd zijn voor de onrechtstreekse financiering van die nieuwe leningen.

Xavier Laoureux, medeoprichter van mozzeno:

‘Ondanks de moeilijke tijden blijft mozzeno zich verder ontwikkelen door haar aanbod zowel voor kredietnemers als voor investeerders uit te breiden. Onze community blijft elke dag groeien en financiert steeds meer persoonlijke en nu ook professionele projecten. De tevredenheid van onze community is onze grootste prioriteit en trots.’

mozzeno.com is actief sinds februari 2017. Het is het eerste Belgische collaboratieve financieringsplatform waarmee particulieren onrechtstreeks projecten van andere particulieren en professionals kunnen financieren.

mozzeno wil met haar model terug naar de basis van het traditionele banksysteem waarbij het spaargeld van de ene uitsluitend werd gebruikt om de projecten van de andere te financieren, zonder ingewikkelde tussenstappen.

Sinds haar lancering heeft mozzeno.com al meer dan 3.000 collaboratieve leningen toegekend voor bijna € 25.000.000.

Voor al uw vragen kunt u contact opnemen met:

Persmededelingen

mozzeno verlaagt zijn rentevoeten voor investeringskredieten en verhoogt…

mozzeno overschrijdt de kaap van € 100.000.000 aan leningen

Partena Professional, Invest.BW en Accountable bieden hun klanten…

De crisis en digitalisering laten mozzeno boomen

Wilt u als eerste op de hoogte zijn van promoties, nieuwe aanbiedingen en nieuws uit onze community?
glimlach
Ik wil lenen

Een 100% digitale werkwijze en samenwerking die een adequate behandeling van uw dossier garandeert.

Persoonlijke Lening Investeringskrediet
€ 217.700.638,04 reeds toegekend aan leners
pijl
Ik wil investeren

Geef uw kapitaal een boost via concrete en lokale investeringen in persoonlijke en professionele Belgische projecten.

Ontdek de investeringen
€ 112.241.136,29 al terugbetaald aan investeerders