€ 3.000.000 om een grote speler in het digitale krediet te worden.

Brussel, september 2020

Het collaboratieve financieringsplatform mozzeno heeft deze zomer
€ 3.000.000 opgehaald bij bestaande en nieuwe aandeelhouders.

mozzeno, gelanceerd in februari 2017, is een Belgisch platform waarmee particulieren onrechtstreeks leningen kunnen financieren die aan andere particulieren of bedrijven zijn toegekend.

De fondsenwerving is gebeurd bij bestaande aandeelhouders zoals het W.IN.G-fonds, maar ook bij Federale Verzekering.

Frédéric Dujeux, medeoprichter van mozzeno:

Federale Verzekering is een onderlinge, coöperatieve verzekeraar, en die specifieke structuur was voor mozzeno doorslaggevend. We verwelkomen hiermee een nieuwe, grote aandeelhouder die zowel in het domein van de investeringen als de kredieten al heel wat ervaring en geloofwaardigheid heeft opgebouwd. Bovendien sluit ook de positionering van Federale Verzekering perfect bij het collaboratieve model van mozzeno aan.

Jean-Marc Mayeur, Chief Investment Officer van Federale Verzekering:

We volgen het project van mozzeno al enkele maanden. In een domein dat zo complex en gereglementeerd is, vinden ze voortdurend innovatieve oplossingen, en dat sprak ons erg aan. Wat mozzeno tot nu toe al heeft klaargespeeld op de Belgische markt, is een duidelijke graadmeter voor haar vermogen om ook de volgende maanden snel te blijven groeien.

Nieuwe middelen om de verdere ontwikkeling van mozzeno te versnellen.

De ingezamelde middelen zullen mozzeno helpen om haar financiële basis te versterken en haar ontwikkeling te versnellen. Het doel van het collaboratieve platform is een grote speler te worden in het krediet aan particulieren en ondernemingen.

Xavier Laoureux, medeoprichter van mozzeno:

Met 2000 leningen voor een totaal van € 15.000.000 is mozzeno klaar om een grote speler in het digitale krediet in België te worden. De pas ingezamelde middelen geven ons de kans om ons innovatieve model aan een nog groter publiek voor te stellen. We kunnen nu stevig inzetten op onze naamsbekendheid. We hebben de voorbije maanden ook hard aan de automatisering en gebruikerservaring gewerkt. Zo kunnen onze kredietnemers voortaan van op ons platform rechtstreeks verbinding maken met hun bankrekening en op die manier veel eenvoudiger hun inkomsten en uitgaven bewijzen.

mozzeno is ook een community van meer dan 6000 particuliere investeerders, voor wie mozzeno verschillende lijnen heeft uitgewerkt. Dit om een grote verscheidenheid in de aangeboden investeringen aan te bieden en zo de gebruikerservaring te optimaliseren.

Zo heeft mozzeno nu ook een investeringsformule in niet-verzekerde persoonlijke leningen.

Deze nieuwe optie geeft bestaande investeerders de kans om nog meer verscheidenheid in hun portefeuille te brengen, maar trekt ook nieuwe investeerders aan die iets meer risico durven te nemen en op zoek zijn naar een hoger mogelijk rendement.

Wat de gebruikerservaring betreft, kunnen investeerders voortaan een preview krijgen van de activiteit van hun portefeuille en hun account onmiddellijk via Bancontact bevoorraden. Verder kunnen investeerders nu automatische investeringscriteria instellen, waardoor ze niet meer op een bepaald moment voor hun computer hoeven te zitten om in een project te investeren.

Diensten aan bedrijven: focus op de “lending-as-service”

mozzeno gaat ook onverminderd verder met het leveren van diensten aan ondernemingen. Enerzijds door haar innovatieve technologie aan andere spelers aan te bieden, anderzijds door ondernemingen de kans te geven om een krediet- of investeringsaanbod toe te voegen door dat volledig bij mozzeno te outsourcen.

mozzeno.com is actief sinds februari 2017. Het is het eerste Belgische collaboratieve financieringsplatform waarmee particulieren onrechtstreeks projecten van andere particulieren en professionals kunnen financieren.

mozzeno wil met haar model terug naar de basis van het traditionele banksysteem waarbij het spaargeld van de ene uitsluitend werd gebruikt om de projecten van de andere te financieren, zonder ingewikkelde tussenstappen.

Sinds haar lancering heeft mozzeno.com al meer dan 2000 collaboratieve leningen toegekend voor bijna € 15.000.000.

Voor al uw vragen kunt u contact opnemen met:

Persmededelingen

mozzeno verlaagt zijn rentevoeten voor investeringskredieten en verhoogt…

mozzeno overschrijdt de kaap van € 100.000.000 aan leningen

Partena Professional, Invest.BW en Accountable bieden hun klanten…

De crisis en digitalisering laten mozzeno boomen

Wilt u als eerste op de hoogte zijn van promoties, nieuwe aanbiedingen en nieuws uit onze community?
glimlach
Ik wil lenen

Een 100% digitale werkwijze en samenwerking die een adequate behandeling van uw dossier garandeert.

Persoonlijke Lening Investeringskrediet
€ 223.230.421,97 reeds toegekend aan leners
pijl
Ik wil investeren

Geef uw kapitaal een boost via concrete en lokale investeringen in persoonlijke en professionele Belgische projecten.

Ontdek de investeringen
€ 116.179.188,12 al terugbetaald aan investeerders