mozzeno.com verlost Belgen van hun kredietopening en creditcard

Brussel, 28  januari 2020

Zeer groot risico op schulden

In 2019 waren 48% van de nieuwe achterstallige kredieten kredietopeningen of hernieuwbare kredietkaarten. Nochtans vertegenwoordigde dit type krediet slechts 15% van alle kredieten die dat jaar werden toegekend.

Hernieuwbare kredietkaart en kredietopening

Wat wij een ‘creditcard’ of ‘kredietkaart’ noemen, kan meerdere vormen aannemen, ook al is het verschil niet altijd even duidelijk.

Enerzijds zijn er kredietkaarten met uitstel van betaling. Daarbij worden al uw gedane uitgaven één keer per maand van uw bankrekening afgeschreven.

Anderzijds zijn er de zogenaamde hernieuwbare kredietkaarten, en die werken net iets anders. Ze verschillen van de kredietkaarten met uitstel van betaling doordat u tot een bepaald plafond geld kunt uitgeven zonder het meteen terug te betalen. Het verschuldigde bedrag vormt een hernieuwbaar krediet met een interest die doorgaans torenhoog ligt: tot wel 14% voor heel kleine bedragen.

Het kan dus gebeuren dat de interesten zo hoog liggen dat ze een groot deel van het beschikbare bedrag opslorpen. Doordat er geen regelmatige terugbetalingen zijn, blijven de interesten bovendien over een groot bedrag lopen, wat de totale kost van het krediet doet stijgen. De verleiding is dan groot om met andere hernieuwbare kredietkaarten een uitweg te zoeken. De kredietnemer komt met andere woorden in een neerwaartse spiraal van schulden terecht.

Weg uit die neerwaartse spiraal

Een kredietnemer die zijn budget verstandig wil beheren en de kosten voor zijn krediet zo laag mogelijk wil houden, kan dus maar beter afstappen van een hernieuwbare kredietkaart. Daarvoor moet hij natuurlijk wel eerst het openstaande saldo van dit type creditcard afbetalen.

mozzeno.com biedt hiervoor een eenvoudige en doeltreffende oplossing aan, en wel via een lening op afbetaling. Het platform stelt voor de verschillende kredietkaarten en -openingen onder één enkele lening te verzamelen. De rentevoet van die lening ligt tussen de 5,7 en 11,99%, afhankelijk van het objectieve risico van het dossier. De consument krijgt vervolgens een overzichtelijk afbetalingsplan met een maandelijkse afbetaling over een looptijd die op zijn budget is afgestemd. Een deel van het kapitaal wordt systematisch elke maand afbetaald, waardoor de totale kost van de lening zo laag mogelijk blijft.

Een eenvoudige en doeltreffende oplossing met 0% papier

Om het de aanvrager zo eenvoudig mogelijk te maken, biedt mozzeno persoonlijke leningen aan die 100% digitaal zijn en bovendien elektronisch ondertekend kunnen worden. De aanvrager doorloopt de klassieke stappen voor een online leningaanvraag en kan daarna zijn opzegbrief van op afstand ondertekenen. Het is mozzeno.com die er vervolgens voor zorgt dat de brief bij de kredietkaartverstrekker terechtkomt en die het verschuldigde bedrag afbetaalt.

Frédéric Dujeux, medeoprichter van mozzeno.com: “Al vanaf de lancering focussen we binnen ons project op digitalisering. Het is heel boeiend om te zien hoe die digitalisering complexe processen kan vereenvoudigen en de financiële situatie van kredietnemers kan verbeteren. Als een kredietnemer ons alle nodige bewijsstukken bezorgt en de documenten van zijn kredietovereenkomst meteen ondertekent, kunnen alle stappen op één werkdag tijd worden afgerond!”

Positive Money

Deze oplossing om hernieuwbare kredietkaarten op een eenvoudige manier op te zeggen, is nog maar eens een voorbeeld van wat mozzeno ‘Postive Money’ noemt.

Xavier Laoureux, medeoprichter van mozzeno.com: “Een krediet moet iets positiefs zijn, iets dat de situatie van de kredietnemer respecteert. Dat is voor ons erg belangrijk. Ons platform biedt kredietnemers de kans om op een eenvoudige en doeltreffende manier hun hernieuwbare kredietkaart op te zeggen, en dat is precies een van de redenen waarom we mozzeno.com hebben opgericht. Wij bieden nuttige kredieten die de situatie van elke aanvrager afzonderlijk respecteren.”

mozzeno.com

mozzeno.com, actief sinds februari 2017, is het eerste Belgische collaboratieve financieringsplatform waarmee particulieren onrechtstreeks de projecten van andere particulieren kunnen financieren.

mozzeno.com wil met zijn model terug naar de basis van het traditionele banksysteem waarbij het spaargeld van de ene uitsluitend werd gebruikt om de projecten van de andere te financieren, zonder ingewikkelde tussenstappen.

Sinds haar lancering heeft mozzeno.com al meer dan 1200 collaboratieve leningen toegekend voor bijna € 10.000.000.

Voor al uw vragen kunt u contact opnemen met:

Persmededelingen

mozzeno verlaagt zijn rentevoeten voor investeringskredieten en verhoogt…

mozzeno overschrijdt de kaap van € 100.000.000 aan leningen

Partena Professional, Invest.BW en Accountable bieden hun klanten…

De crisis en digitalisering laten mozzeno boomen

Wilt u als eerste op de hoogte zijn van promoties, nieuwe aanbiedingen en nieuws uit onze community?
glimlach
Ik wil lenen

Een 100% digitale werkwijze en samenwerking die een adequate behandeling van uw dossier garandeert.

Persoonlijke Lening Investeringskrediet
€ 225.528.162,35 reeds toegekend aan leners
pijl
Ik wil investeren

Geef uw kapitaal een boost via concrete en lokale investeringen in persoonlijke en professionele Belgische projecten.

Ontdek de investeringen
€ 117.646.065,67 al terugbetaald aan investeerders